16 Jan 2011

Kolam paling dalam di Dunia

Aiyoyo..sekarang aq nak cerita pulak pasal kolam tempat korang selalu mandi.
Ooppss, salah pulak.Sorry..Ni aq nak cerita pasal kolam yang katanye dalam lah..
Rumah sape ade kolam yang rase-rase lagi dalam daripada kolam yang aq nak cerita jap lagi ni? Hmm,, aq rase setakat ni kalau ade yang paling dalam pon, kolah atau tab mandi kita kat rumah jer kan? hahaha..

Kolam ni ade kat Belgium. Ia tercatat sebagai kolam buatan manusia yang paling dalam kat dunia lah wat masa sekarang ni. Dalam kolam ni ialah sebanyak 105 kaki atau 33 meter kedalam.

deepest pool Deepest Swimming Pool on Earth


deep pool Deepest Swimming Pool on Earth

Kolam ini adalah idea bernas daripada John Beernaerts berkonsepkan bangunan dalam air dan mempunyai banyak bilik. Suhu air kolam ni ialah 33 drjh celcius.

inside deep pool Deepest Swimming Pool on Earth

Gambaran dalam air.

nemo33 2 Deepest Swimming Pool on Earth


nemo 33 Deepest Swimming Pool on Earth


pool caffe Deepest Swimming Pool on Earth

Pewh,, siap ade cafe lagi.
Kempunan la orang yang tengah 'diving' kat dalam kolam tu bila tengok orang lain tengah menikmati jamuan selera.!!

2 comments:

hakeem kira said...

best weh . teringin nak diving kat situ

EyToNeZ said...

dtg je g belgium...hahaha