14 Mar 2011

Wajah Seorang Budak Bila Nampak Sesuatu Yang Tak Mampu Dibeli

Dah nama pon budak kecik, memanglah feveret kalau dengan gula-gula atau jajan. Aq pon dulu masa kecik-kecik memang hantu gula-gula ngan jajan nih. Tapi dah besar sekarang dah kuranglah sikitlah nak makan gula-gula nih. Gila jajan lagi tuh memang tak boleh dielakkan lah ye. Harap Maaf..

Tapi, bagi budak-budak yang tinggal dan hidup kat negara yang susah, benda yang kita cakap murah pon diorang tak mampu beli taw. Bagi diorang, dapat tidur kat bawah bumbung pun diorang dah sangat-sangat bersyukur.

Tapi, aq nak tunjuk satu peristiwa kat korang semua. Apa perasaan korang bila nampak budak kecik macam kat bawah ni?

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.























Pewh, kesian beb..
Benda yang warne oren tu ialah Gula-Gula taw..
Aq tak sampai hati kalau nampak budak macam ni.
Aq rasa, tempat ni kat China.
Memang tak dapat dinafikan lah kalau China adalah salah sebuah negara yang susah.

Moral of the story, kita mesti tetap bersyukur sebab dapat hidup dengan senang meskipon tak mewah lah.
Ala.. walaupon kadang-kadang memanglah tak semua yang kita nak boleh dapat kan?
kalau nak jugak,usaha lebih lah.
Haish, membebel plak aq dah.
Hmm..renung-renungkan..
Dan, selamat Beramal.

Korang pikirlah sendiri k !!

4 comments:

Nataliana.Ridz said...

cian nyer !

EyToNeZ said...

ksian kn? xsmpy aty nmpk dak cmni..

hakeem kira said...

kesian dia .

Wands©Hagadol said...

Kesian seyh....bisnes lbey pnting drp sedekah...ape bole buat...kat M'sia ni pon ade, budak2 beli air kurang seposen pon nak mintak, kire halal suda la...seposen law amek xley beli apa2 kat dunia, tp seposen kat syurga bole beli banglo sebijik!