22 Apr 2011

Dah Sekarat pon Boleh Nak Buat Lawak

Assalamualaikum..

Episod 1

Pada suatu hari, ada seorang bapa sedang sekarat dan hanya mampu menunggu saat-saat akhir hidupnya. So,macam biasalah..bila da saat-saat akhir, mesti ade wasiat kan.
Sang bapa pon memanggil anak lelakinya yang sulung. Dia cakap macam ni :

Bapa: Along, sebelum bapak pergi, ade satu wasiat ni yang bapak
nak bagitau untuk korang semua.

Along : Apa dia pak?

Bapa : Tolong ingat dan pegang wasiat ni baik-baik.

Along : Ye pak. Along akan pegang wasiat ni.


Bersambung..

Episod 2

Sementara menunggu si bapa menyebut pasal wasiat, adik beradik yang lain semua hanya terdiam dan menganga menunggu kepastian yang tak pasti..Diorang dah tak sabar nak tau bahagian harta masing-masing.. (Cewah ayat aq..da boleh jadi pengarang ni..hehe)..

Bapa : Tanah yang sebelah rumah tu tolonglah jangan jual.

Along : Laa..Kenapa pulak pak?

Bapa : Sebab,,,,Tu tanah orang.

Along & Adik-adik : Blur + hampa
...

Tamat...

P/S : Kalau korang tak faham, meh sini aq explain..Korang nak tau kenapa bapak dia tak bagi jual tanah sebelah rumah tu? Sebab, tu bukan tanah dia..Tu tanah jiran dia..wat suspen jela bapak ni..hahaha

4 comments:

sengat said...

hahahahhaaaa ilang ngantok bace entry ko ni!!!!!

FaRiA EyToNeZ said...

@sengat : klaka an?hahahaha

DaRk ViRusZ said...

hahaha..so funny!!

fuuyooh said...

hihihi.. kelakar la bapak ni..