19 Apr 2011

Hati-Hati Kalau Nak Beli Tauhu !!

Assalamualaikum..

Aq tau, memang ramai yang suka makan tahu. Jangan cakap orang jawe jela yang suka makan tahu. Orang Malaysia pon suka taw sebab tahu memang sedap. Tahu boleh kita nampak dengan macam-macam bentuk sajian.




Tahu tuang sos kacang...Mmmm..Yummy




Sambal goreng tauhu memang mantap...Pewh!
Drooling ~~



Aq paling suka yang ni. Senang cerite, My Fevelet lah !!
Ni Taufoo @ tauhu manis..Yeke?.. Selalu kat pasar malam ade jual.
Teringat masa bulan puasa.. lagi sedap beli taufoo buat buka pose..Mabeles ~



Yang ni pulak, air tauhu.
Rasa dia sama je macam soya sebab tauhu kan asal dia kacang soya.
Sedaaapp...sedaaaappp~



Tapi, kalau korang tengok cara proses tahu kat Papua ni, gerenti korang rasa nak muntahkan balik tahu yang korang pernah makan.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Yakss...Taknak aq beli tauhu kat Papua..
Seraaammm..
Ape rase seyh?!!



P/S: Tapi, kita kena bersyukur sebab setakat ni kat negara kita takde lagi yang macam ni..
So, berhati-hatilah kalau korang nak beli tauhu kat Papua. Mane lah tau korang jalan-jalan kat sane lepastu lapar, then terBELI lah tauhu made in Papua..Eeeuuwww~~

7 comments:

('',)kapie_art'sLover('',) said...

geli siot ..... grrr... hahaha

FaRiA EyToNeZ said...

@kapie nak beli tauhu kat Papua x?hehe

fuuyooh said...

pengotornye.. tuihh..
Pagi yang kurang bernafsu

cik Dil said...

eeeee..*pengsang jap.

BHAIHAQI COOL said...

Pehhh ... Nasib baik aku x pernah mkn Tauhu , ...

sengat said...

hahahahaaa ntah2 kat malaysia pun ade...cume belum kantoi!!! yeaaakkkkk!!!!

azuha rahimi said...

stendet r tu...

taufu malaysia lg kotor...siap anjing2 berkeliaran lam kilang...

mane lebih bersih...mamat bogel tu ke atau anjing yg lepak2 atas taufu yg korg makan?