15 Jul 2011

Duit $$$ menyusahkan tak?

Assalamualaikum


Money..money..money..
Sape yang tak suka duit? Boleh percaya ke kalau ade orang yang tak suka duit? Kat dunia ni, macam-macam benda manusia buat semata-mata nak dapatkan duit. Ade yang buat benda baik, sekalipun yang buruk semata-mata nak dapatkan duit. Bukan orang besar je tau pasal duit, budak kecik pon tau duit tu penting. Contohnye kalau diorang nak beli jajan, mesti diorang sebok carik mak dorang mintak duit.

Sape-sape je mesti nak duit yang banyak. Aq pon nak banyak duit. Tapi, bukan semua orang ada duit yang banyak. Terus terang, aq bukanlah dari golongan yang banyak duit @ kaya. Aq ni dalam kategori sederhana je. Bila pikir-pikir balik, ada duit banyak, hati pon tak senang sebab asek pikir pasal keselamatan duit die je. Kalau takde duit pon susah, sebab pikir macam mana nak teruskan hidup untuk esok lusa. Kadang aq pernah berangan (bukan kadang, selalu pon) ape yang aq nak buat kalau aq ade banyak duit nanti..Memang best kalau mimpi tiba-tiba jadi kaya. Macam-macam boleh kita buat. Haish, kalaulah aq ade banyak duit...aq nak :


1- Tunaikan haji untuk mak bapak aq..





2- Beli rumah besar

#contoh


Fooh, panjang jugak aq bebel pasal duit. Nampak beno mata duitan..hihihi..Sebenarnya banyak lagi benda yang aq nak buat kalau ade banyak duit.. Berangan jelah kerja aq lepasni..Satu satu jerawat naik nanti. Omg...omg...Hmm, tapi tu lah, memang best kalau ade banyak duit ek. So kesimpulan yang aq dapat, duit memang penting untuk kita.

p/s : Carilah rezeki atau duit dengan cara yang halal supaya hidup kita sentiasa diredhai Allah...


6 comments:

Najah SHakiLa said...

memang..bila dh besar nie kn..dh mula berdikari..dh rasa "perit" 2..InsyaAllah..jadikan ia cabaran..:)yg penting..sumbernya HALAL..
jangan kerana duit..kita dicampakkan keneraka kelak-

FaRiA EyToNeZ said...

Najah Shakila : betul najah. Manusia sanggup wat macam2 nak dapat duit smpai lupe psal halal ngan haram..

urzain hussain said...

duit pemusnah kehidupan..

FaRiA EyToNeZ said...

urzain hussain : ade jugak keburukan duit ni..

AzzifarunNurafizza said...

memang skalu pon berangan ade duit nih..mcm2 nak beli nak buat kan...tp berangan jela pon yg blh..heee~berangan bukan kena byr pon kan..

yad'z said...

bagus lah tu.... family come first ^^